mandag 2. mai 2011

Daglig frokost!

ein god start på morgonen med en Grønn shot med av Supermat!
Eg blandar det i blenderen så eg skal få det skikkelig miksa .
5 ts Spirulina
1 ts Clorella
1 ts Kamut hvetegress
1 ts Blue-green alge
Eg har økt dosene gradvis, det er litt mykje å ta første gangen du prøver det. Eg begynte med berre en halv ts spirulina, så økte eg dosen etter kvart. Dosene eg tar er ganske høge, men det er for at eg har lågt stoffskifte og når eg går på så høge doser i tillegg til all annan supermat eg spis held eg energien oppe og føler meg i storformJ
I Smootheen har eg oppi det som passer til bærene, ofte blir det jordbær, blåbær og en halv banan som base. Grunnen til at eg tar berre en halv banan er at da kjem smaken til bærene bere fram og eg får fortsatt en krmet konsistens.
I denne var det….:
Jordbær
Blåbær
½ Banan
1 ss Yakon pulver (brukes som søtning og inneholder Vitamin C, Inulin-fiber og Poibiotika-veldig bra for mage tarm)
1-2 ts vanilje pulver (vaniljesmak fra helsekost)
1 ss Pome (Kraftig antioksidant rik på karoten og vitamin C)
1ss Acai (Ekstremt høg på antioksidantar og den innehelder en optimal kombinasjon av essensielle feittsyrer, er ein god kilde til vitamin C, jern, fiber, aminosyrer, polyfenoler og flavonoider)
2 ss Hemp frø (Rik på omegaJ)
1 ss Cia frø ( bevarer methetsfølelsen og har omega 3-6-9)
1-2 ss Lecithin Granulat (Lecithin har alle naturlig i seg. Hjertet , hjernen , og nervene vårer har behov for dette produktet for å fungere optimalt)
2-3 ss Goji bær
1 ss Risspireprotein
Eple juice opp til kanten og mix til det blr en heilt jevn masse. Dette blir 2 store smoothes. En til meg og en til YngveJ
Etter en slik kraftig og god frokost i dag tidlig jekk vi oss ei ronde på fjelletJ (fantastisk!!!!)

Husk, bestiller du varer fra http://www.iherb/ .com får du 5 dollar rabatt om du bruker koden ODU822:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar